Hormonální jóga

Chcete se konečně zbavit potíží s hormonální nerovnováhou přírodní metodou?

Ženy:

  • Máte nepravidelnou, bolestivou menstruaci či PMS?
  • Nedaří se vám otěhotnět?
  • Trpíte nepříjemnými projevy menopauzy?
  • Máte snížené libido?
  • Trápí vás snížená funkce štítné žlázy?
  • Máte polycystické vaječníky?
  • Unavují Vás neustálé změny nálad?

Muži:

  • Jste zahlceni stresem? Jsou na vás kladeny vysoké nároky jak doma, tak v práci?
  • Máte potíže s nespavostí?
  • Chcete se cítit plný síly a vitality jak při sportu, tak doma v posteli?
  • Nevydržíte déle jak 2 minuty? Trápí Vás obava ze selhání před partnerkou?
  • Máte potíže s libidem, erekcí, plodností, prostatou, štítnou žlázou?

Diabetici:

  • Nemusíte být nutně diabetik, ale chce podpořit funkci slinivky, sleziny a jater?
  • Máte diabetes 1. nebo 2. typu?
  • Máte rodinné předpoklady pro diabetes?

Existuje řešení

  • Hormonální jógová terapie podle Dinah Rodrigues je celosvětově uznávanou přírodní metodou, která těmto potížím dokáže zamezit nebo jim předcházet.
  • Jedná se o sestavy jógových cviků a dalších technik, které stimulují žlázy s vnitřní sekrecí, zabezpečující tvorbu hormonů, jež jsou nezbytné pro správné fungování těla.
  • Hladina hormonů se díky pravidelnému cvičení stabilizuje na optimální hodnotu.
  • Existují celkem tři sestavy:
    • Sestava pro ženy harmonizuje především vaječníky, štítnou žlázu a hypofýzu.
    • Sestava pro muže harmonizuje především varlata, nadledvinky, štítnou žlázu a hypofýzu.
    • Sestava pro diabetiky harmonizuje slinivku, slezinu, játra, pohlavní orgány, štítnou žlázu a hypofýzu.
  • Ke každé sestavě patří jako bonus i cviky proti stresu a pro duševní pohodu.
  • Velmi vhodné i jako prevence.
  • Hormonální jóga je vhodná i jen tak, pro radost 🙂

E-book

10 otázek + odpovědí, než začnete s Hormonální jógou

Odpoví Vám na nejčastější otázky.

Hormonální jógová terapie je dynamická forma jógy, která používá:

  • ásany (jógové pozice) z hatha jógy a kundalini jógy
  • pránajámu (dechové techniky), která účinky ásan doplňuje a podporuje
  • harmonizační a tibetské techniky
  • antistresová cvičení

Sestava trvá přibližně 30 minut a cvičí se 3-4x týdně.

Cviky jsou jednoduché na zapamatování a zvládnou je i ti, kteří nemají žádnou zkušenost s jógou.

Cvičení přináší velmi rychle výsledky. Důležité je zachovat pořadí jednotlivých cviků a samozřejmě správné provedení.

Autorka metody Dinah Rodrigues letos oslaví 90 let a je velmi vitální dáma. Živou reklamou svého cvičení (v tom nejlepším slova smyslu). Její opravdovost a nadšení velmi obdivuji.

Dinah Rodrigues si lektorky své metody školí sama osobně, protože chce zachovat kvalitu. Seznam certifikovaných lektorek HJ působící v Česku naleznete zde >>

S čím vším mohou jednotlivé sestavy Hormonální jógové terapie pomoci?

  • Menopauza
  • Předčasná menopauza
  • Cysty na vaječnících
  • PMS (Premenstruační syndrom)
  • Polycystické vaječníky (symptomy- nadměrné ochlupení, akné, přibývání na váze, neplodnost)
  • Ztráta menstruace a ovulace
  • Neplodnost (způsobená hormonální nerovnováhou nebo špatným prokrvením pánevní oblasti. Srůsty na vejcovodech, které jsou způsobeny svalovou křečí, můžou být pomocí HJT také odstraněny)
  • Deprese, emocionální nestabilita, snížení paměti(způsobené nízkou hladinou hormonů)
  • Nízké libido
  • Inkontinence (únik moči)
  • Osteoporóza
  • Syndrom karpálního tunelu
  • Nedostatečná činnost štítné žlázy
  • Nespavost
  • Padání vlasů, lámavé nehty, suchá pleť a akné
  • A další potíže způsobené hormonální nerovnováhou

Preventivně by se Hormonální jógová terapie měla cvičit po 35. roce života.

  • stres
  • syndrom vyhoření
  • ztráta motivace
  • deprese, emocionální nestabilita, zhoršení paměti (způsobené nízkou hladinou hormonů)
  • nespavost
  • nízké libido
  • potíže s erekcí
  • předčasná ejakulace nebo neschopnost dosáhnout orgasmu
  • potíže s prostatou
  • neplodnost (způsobená hormonální nerovnováhou nebo špatným prokrvením pánevní oblasti)
  • padání vlasů
  • snížená funkce štítné žlázy
  • ukládání tuku v oblasti břicha
  • špatné zažívání
  • inkontinence (únik moči)
  • a další potíže způsobené hormonální nerovnováhou
  • diabetes mellitus 1. a 2. typu
  • predispozice pro diabetes (rodinná anamnéza)
  • posílení slinivky, sleziny a jater (ale i dalších žláz s vnitřní sekrecí)

Pro diabetiky je velmi důležitý pravidelný pohyb, vyvarování se stresu (snižuje hladinu insulinu a zvyšuje glykémii) a vhodná dieta.

Kontraindikace

V následujících stavech je dobré konzultovat cvičení s lektorkou hormonální jógy:

  • Těhotenství
  • Rakovina prsu
  • Krátce po hysterektomii (důležitý je důvod provedení tohoto zákroku)
  • Krátce po operacích
  • Velký myom
  • Pokročilá endometrióza
  • Po operaci srdce
  • Zánět slepého střeva (před operací a těsně po operaci)
  • Srdeční zdravotní problémy
  • Pokročilá fáze osteoporózy (při riziku zlomenin)
  • Zánět vnitřního ucha (způsobující poruchy rovnováhy)
  • Nediagnostikovaná bolest v břišní dutině
  • Zvýšená funkce štítné žlázy
  • Závažné psychické potíže
  • Zvýšený nitrooční tlak, glaukom

Semináře a kurzy hormonální jógy

Program seminářů a kurzů

  • podrobná výuka celé sestavy Hormonální jógové terapie
  • zopakování sestavy minimálně čtyřikrát, pro získání jistoty v pozicích a technikách
  • výuka zklidňujících dechových technik
  • výuka antistresových cviků
  • přednáška o anatomii a funkci pánevního dna
  • základní informace o roli hormonů v těle a praktické rady na nejrůznější potíže
Pokud byste měli jakékoli dotazy, neváhejte mě kontaktovat:

Jana Očenášková

tel: 775 084 606

e-mail: jana@jojoga.cz


Proč si vybrat Hormonální jógu s Janou?

Jana Očenášková je certifikovaná lektorka Hormonální jógy, kterou studovala přímo u zakladatelky Dinah Rodrigues. Také je zkušenou lektorkou jógy, ženských seminářů na téma pánevní dno (Škola pánevního dna Renaty Sahani), prožitkových seminářů pro ženy a masáží.

Ve své praxi používá techniky jógy, tantry, bodyworku a aromaterapie. Zásadní je pro ni osobní a přátelský přístup ke klientům. V seminářích se nevyhýbá intimním tématům a citlivě (a ráda) prolamuje tabu.

Napsala e-book 10 otázek + odpovědí, než začnete s Hormonální jógou (které má každý).

Vytvořila 30 denní výzvu pro absolventky kurzů HJ, aby je podpořila v pravidelném cvičení a chystá další projekty.

Více o Janě najdete zde >>

Co říkají klienti po kurzu?

Chtěla bych Vám ještě dodatečně poděkovat za moc hezký kurz hormonální jógy. Měla jsem trochu obavu, zda to zvládnu cvičit doma správně. Připadalo mi to dost složité. Ale během minulých dnů se ukázalo, že je to celkem snadné. Zcela jistě na tom máte zásluhu, jako lektorka. Sama učím v kurzech šití a vím, jak velký je rozdíl mezi „umět“ a „umět naučit“.

Vy patříte do té druhé skupiny :).

Tak teď si užívám domácího cvičení a těším se, jak se tělo postupně dá dopořádku.

Děkuji a přeji stále plné kurzy!

 

Johana Dlouhá

Škola šití, www.skolasiti.cz

Velkou výhodou lektorky Jany je propojení s pánevním dnem, které mi otevřelo nové obzory mého těla (což je ve 32letech možná smutné :-).

Největším WOW okamžikem pro mě bylo, když jsem poprvé cítila náznak stáhnutí pánevního dna a zároveň, když mě po HJ hřála celá oblast vaječníků.

Celý kurz byl veden přirozeně a zároveň dynamicky. Ani jednou jsem se nebála, že bych něco neměla zvládnout. Projev Jany je neskutečně empatický a lidský. Učitelská praxe z práce s dětmi se nezapře, takže jsem vše krásně pochopila a do druhého dne si to „sedlo“.

klientka si přála zůstat v anonymitě

Byla jsem na Tvém semináři HJ v Lovosicích v říjnu 2016. Jak už to bývá, moc jsem se s cvičením nerozjela. Ani když jsi začala po novém roce posílat tuto výzvu. Zvědavě jsem otevřela první mail, a když jsem si v závěru přečetla, že to nemám otevírat, když se nechystám cvičit, tak jsem dalších 29 mailů nechala nepřečtených s tím, že jejich čas přijde.

A přišel. Nastal od 2. července. A tehdy jsem se do výzvy pustila a opravdu každý den (s výjimkou jednoho) prošla celou Tvou výzvou. A jsem přesvědčená, že to svůj účel splnilo – dobře jsem si zapamatovala celé cvičení, podrobně jsem se ke cvikům vracela ve skriptech a kontrolovala správnost a hlavně jsem si vytvořila návyk. Nyní cvičím 4x týdně a věřím tomu, že si tento návyk podržím i do dalších měsíců. Je mi 50, zásadní potíže nemám, ale je třeba jim předcházet.

Katka Davídková

Zatím jsem odhodlaná cvičit sestavu HJ denně a doufám, že mi to vydrží. Je to příjemné a mám pocit jako bych sama sebe tím cvičením hladila. Jsem moc ráda, že jsem na kurzu byla.
Lenka Š.

Dobrý den Jano,

jen jsem se Vám chtěla ozvat, jak to se mnou a mojí kamarádkou vypadá – v prosinci jsme se zúčastnily Vašeho kurzu v Praze a nyní jsme obě těhotné, o cca měsíc od sebe 🙂

Samozřejmě je to shoda více faktorů, ale za mě se už těším, až opět začnu cvičit za pár měsíců. Chtěla bych Vám za to poděkovat.
 
Romana (zpráva poslána 3 měsíce po kurzu)

Dobrý den Jano,
podařilo se mi otěhotnět, termín mám na přelomu června a července, čekáme holčičku…velkou část  úspěchu přikládám právě Hormonální józe, cvičila jsem poctivě, ne vždy s nadšením:), ale přece se zadařilo…kurz u Vás absolvovala i moje kamarádka, doporučuji Vás dál a doufám, že cvičením každá dosáhne přesně toho, co od toho očekává a co si přeje…

Moje kolegyně z práce absolvovala kurz několik měsíců přede mnou a porodila před týdnem, jsem přesvědčena, že ta jóga je zázrak:)
Pavla Kolmanová

Facebook